niedziela, 23 października 2016

A ten Mój Tort
To Rówieśnik Mój

Choć barwy ciemne
Lecz jakże słodkie
Bo w nich jest nektar
Moich wszystkich lat
I chociaż lata są 

Wszystkie młode
To jednak jest
Tak dużo wart
Bo jest w nim nektar
Nektar i czar
Tej każdej chwili
Które minęły
Że nawet echo
Że nawet cień
I tylko tętent

Tętent tych lat
Gdzieś w moim cichym
Dalekim wspomnieniu

Traci więc ten
Kogo dziś 
Nie ma
Kto nie miał Czasu
I nie mógł Przyjść
Bo Tort Urodzinowy
Jest jakże szczególny
Nie zamówiony

I nie z Cukierni
Ale specjalnie
Modyfikowany
I jest z serca wprost

Z jakże serdecznym
Udziałem dłoni

To jednak sztuka
Lata zamknąć w tort
Wydobyć wszystkie
Blaski i cienie
Nadać i blask
I kształt
I smak
Po zachwyt
Po wdzięczność
Aż po dziękczynienie
Samemu Bogu
Za ów szczególny
Przebogaty los

W którym Ty Boże
Miłosierny Boże
Jakże serdecznie
Byłeś całym sercem

Choć drżała Ziemia
I palił się grunt
I kule biegły
Całymi salwami
Dzięki Tobie Boże
Miłosierny Boże
Za ten Piękny Tort
W którym Warstwami
Jakże dostojnie piętrzą się
W moim życiu wszystkie
Najszczęśliwsze daty

Patrz Józefino
I Twój tutaj ślad
Ów ślad niewielki
I jakże nikły gdy jeszcze

Byłaś dzieckiem
I jest tu także
I Twój Marku głos
Jakże dyskretny
Cichszy niż szeptem

I jeszcze tyle Dynamitu mam
Czy mam Wybuchnąć
Czy mam Przeczekać
Moje kolejne
Plus dwadzieścia lat
W tejże cudownej
Aureoli życia
Które i dziś

Szczęściem

A ten Mój Tort
To Rówieśnik Mój
Jak Moje Życie
Ułożone całymi latami
Tak w swoich 
Warstwach
Jakże podobny jest
Tak jakoś dziwnie
Zupełnie same
Ułożyły się w nim
Moje wszystkie barwy
Moje wszystkie daty
Moje wszystkie smaki

I choć kawałek
To już wszystko wiesz
Bo jest udanym
Jakimże probierzem
I jedno pewne
Ów szczególny
Tort
Można go  wyśnić
Tylko całym Sercem
Foto:
Grzegorz Kabziński
Stanisław J. Zieliński
Tekst:
Stanisław J. Zieliński
23.10.2016 R


Od autora: 
   Piękna jest chwila, w której przypada uczestniczyć  w przeżywaniu Rocznicy przyjścia na ten Cudowny Świat...Basia Rewienska, Włodarzyni tej uroczystości, a obchody tego Dnia wypadły na 23 października A.D.2016  - była jakże rada z każdego Gościa z Grona Najbliższych i Przyjaciół, którzy zrobili wszystko w swoim codziennym cennym czasie, by jednak Czcigodnej Jubilatki nie zawieźć...Była więc Siostrzenica Józefina, Syn Marek, a od Strony Przyjaciół: Teresa Więcławska ze swoją Latoroślą
, choć po ciężkiej chorobie w stanie 
rekonwalescencji, Krystyna Przybyłowska, Basia 
i Grzegorz Kabzińscy...
I jeszcze trochę osób...Tak niewiele  
i tak dużo...
Przygotowany przez Jubilatkę Tort Urodzinowy, Węgierski, przypominający także 60 Rocznicę Powstania Węgierskiego - prezentował się wyjątkowo dostojnie...iście po królewsku. Gremium ustaliło: 200 lat dla Czcigodnej Jubilatki, co przyjęto jednogłośnie przez aklamację zaraz po wzniesieniu Pierwszego Toastu.
   I jeszcze o jednym szczególe zapomniałem - wśród Gości byłem także i ja...
...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz